Innovation Challenge Bootcamp – Creation challenge (second part)

November 29, 2019

On Friday, November 29, the fifth and final day of the “Innovation Challenge Bootcamp” offered by the Tecnológico de Monterrey to students of Hangzhou Dianzi University was held, with the presence of Liang Liming, Director of the Party Congress of Zhejiang, during its closure.

El día viernes 29 de Noviembre, se llevó a cabo el quinto y último día del “Innovation Challenge Bootcamp” que ofrece el Tecnológico de Monterrey a estudiantes de la Hangzhou Dianzi University, contando con la presencia de Liang Liming, Directora del Congreso del Partido de Zhejiang, durante el cierre del mismo.

On the final day of the Bootcamp, students participated in the second part of the “Creation Challenge”, which aims to: Design the CANVAS business model and the tone of the product developed. Participate in the demonstration session where (through presentations), participants will have the opportunity to present their products to the evaluators and experts, and show their prototypes to the audience.

En el día final del Bootcamp, los alumnos participaron en la segunda parte del “Reto de creación”, que tiene como objetivo: Diseñar el modelo de negocio CANVAS y el tono del producto desarrollado. Participar en la sesión de demostración donde (a través de presentaciones), los participantes tendrán la oportunidad de presentar sus productos a los evaluadores y expertos, y mostrar sus prototipos a la audiencia.

The program to follow in this last Challenge was the following:

El programa a seguir en este último Reto, fue el siguiente:

  • Workshop: Creating the product business model.
  • Group Activity: CANVAS – Model and business.
  • Workshop: Creating the product pitch.
  • Group Activity: Elements of the pitch.
  • Preparation for the Demonstration Session.
  • Final Pitches.
  • Demonstration session.
  • Closure of the Challenge and the Bootcamp.

• Creando el modelo de negocio del producto.

• Actividad Grupal: CANVAS – Modelo de negocio.

• Taller: Creando el pitch del producto.

• Actividad Grupal: Elementos del pitch.

• Preparación para la Sesión de Demostración.

• Pitches Finales.

• Sesión de Demostración.

• Cierre del Reto y del Bootcamp.

«It was a unique experience, and for now they want to do 2 more Bootcamps.» Commented Arturo Molina PhD, Vice Chancellor for Research and Technology Transfer and Leader of the Product Innovation Research Group of Tecnológico de Monterrey.

“Fue una experiencia única, y por lo pronto quieren hacer 2 Bootcamps más”. Comentó el Dr. Arturo Molina, Vicerrector de Investigación y Transferencia Tecnológica y Líder del Grupo de Investigación de Innovación de Productos del Tecnológico de Monterrey.

Finally, we extend our congratulations to Arturo Molina and his team: Jhonattan Miranda, Pedro Ponce, Jorge Alfonso Rodriguez Tort, and the Innovation HUB Tec-China, for their successful results.

Por último, extendemos nuestra felicitación al Dr. Arturo Molina y su equipo: Jhonattan Miranda, Pedro Ponce, Jorge Alfonso Rodriguez Tort, y al Innovation HUB Tec-China por tan exitosos resultados.

Anuncio publicitario